♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥

11 March 2011

Tsunami di Jepun..

Kuasa ALLAH...
Kita sebagai manusia biasa tidak tahu apa yang bakal berlaku dan yang akan terjadi kepada kita..
Tukang tilik, bomoh atau segala2 tilik pon tidak dapat menandingi kuasa Allah S.W.T.

Gempa bumi bermagnitud 8.9 pada skala richter melanda Jepun awal petang tadi mengakibatkan tsunami setinggi 10 meter melanda beberapa bandar kawasan pantai negara itu.

Angka yang terkorban masih tidak diketahui. Bandar Tokyo yang dihuni 30 juta penduduk mengalami gegaran yang kuat..Bayangkan la di tokyo sahaja ada 30 juta penduduk, bagaimana pula penduduk di tempat lain. Penduduk di Tokyo sahaja sudah melebihi penduduk di malaysia.. Tsunami ini merupakan kejadian terburuk dalam 20 tahun ini...Menurut berita, tsunami ini tersebar sejauh 125km...jauh sangat2...
Nauzubillah..Moga2 kita dijauhkan dari malapetaka ini.












Jepun negara yang maju dan kaya dengan teknologi yang tinggi juga tidak mampu melawan kuasa Allah..
Semoga dengan petunjuk ini dapat kita berfikir sejenak betapa kita telah lalai dalam hidup kita ini...
Moga semua rakyat Malaysia dapat berdoa agar kita dijauhkan dari malapetaka ini..
Amin Ya Rabbal Alamin...


03 March 2011

MAHER ZAIN LIVE IN CONCERT...!!

Assalamualaikum...

Sekarang ini aku sudah malas untuk menghupdate blog..Bukan tidak mahu tetapi kekangan masa dan pelbagai kekang2 lagi...Sangat2 sibukkk...Namun..sesibuk2 aku ni, sempat lagi aku pergi konsert Maher Zain 26/2/2011...
Rugi la kalau tak dapat pergi beb..

Sebelum aku dapat menjejakkan kaki di Stadium Malawati, macam2 dugaan la perlu dilangkahi, dilangkah dan terus dilangkah...Sebelum pergi, hari nak pergi, selepas pergi...Semuanya dugaan..Namun, aku redha dengan semua itu...Ada hikmah disebalik semua yang Allah aturkan itu..Insyaallah...

Okey...Tidak perlu belok2 lagi...mari kita memulakan pengembaraan kita bersama2..
Ayuh dong..!

Disebabkan dugaan2 yang hebat melanda diriku dan My A..Kami memulakan perjalanan dari tanjung malim pada pukul 7.10 malam...Cuba bayangkan pukul 7.10 malam masih berada di Tanjung malim dan agak2 pukul berapa la nak sampai Shah alam kan..*Gunakan kepakaran Matematik anda sekarang*
Masa di Tiket menunjukkan konsert akan bermula pada pukul 8.30malam...
BAYANGKAN...!! Kalau drive biasa2 pun amik masa hampir 2 jam untuk sampai ke S.Alam..
OMG..!!
Memang Dugaan...


Takpe2..dugaan ape pon, kita harungi je..kata aku dalam hati..
Akhirnya selamat juga sampai di shah alam..nak tau x pukul berapa sampai..?
7.55 malam..
Yes..!! 7.55malam...
Mungkinkah aku sebenarnya menaiki helikopter tadi..?? Tapi memang x drive laju pon...
Pelik jugak aku rasa tapi takpe la...
Nak dijadikan cerita, sampai je kt SA memang betul2 kat sebelah stadium Malawati..Jadi kami tak perlu amik masa yang lama untuk cari jalan...
Alhamdullilah..sampai juga kami..

Bila aku lihat sekeliling staduim tu, pelbagai jenis orang yang ada...Ramainya orang takyah cakap la..memang ramai sangat...Agak kelam kabut juga keadaan sebab ada yang kena redeem tiket dulu kalau yang beli melalui online..Nasib la kami ni memang dapat tiket terus...
Yang paling menarik hati aku bila tengok fesyen2 tudung yang dipakai oleh gadis2 disitu..Yang berlilit, berenda2, berbungkus2 dan macam2 lagi la..Tapi yang sejuknya mata ni pandang bila majoriti orang yang datang 2 semuanya bertudung..Agak teruja aku tengok keadaan sebegitu..Memang berbeza dengan situasi di konsert artis2 Malaysia OK..

Ini adalah situasi2 yang ada ketika itu......

Tengok orang beratur nak masuk..
Ada 3 bahagian..
Bahagian Center untuk tiket harga RM269 
dan 
dua bahagian lagi untuk North dan South untuk tiket harga RM103 dan RM53

Permulaan konsert dimulakan dengan kumpulan INTEAM



 Disusuli dengan persembahan IrfanMakki dari Kanada..
Dan
Mesut Kurtis dari Macedonia..

 Akhirnya.......
Maher zain..!!!!








Kesimpulannye : MaherZain is the best best singer..Sangat2 puas hati dapat datang konsert ni..
Suaranya...Tersangat merdu..Banyak kali la aku terkedu, tergamam dan segala terr lagi la sampai tak berkelip mata tengok persembahan dia...
Paling best dengar dia nyanyi live 'insyaallah versi melayu'...Boleh dengar kt u-tube Insha Allah (Melayu)

~FoR ThE ReST Of My LiFe~



Sila2...isikan maklumat anda agar saya boleh melawat anda nanti..OK..=))

Isikan nama anda disini :
Email anda :
Link blog anda :
Entri apakah yang menarik minat anda : sukan
hiburan
fesyen
fotografi
isu semasa
cinta
gaya hidup

Click here to put a form like this on your site.

♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...