♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥

18 February 2011

Perempuan2, sila jaga hati perempuan lain tauuu..

HOT..
.
.
.
.
HOT..
.
.
.
.
HOT..
.
.
.
.
HOT STORY..

Arini aku nk bercerita kisah perempuan-perempuan diluar sana yang x menjaga hati kaum sendiri WALAUPUN tanpa disedari...

camne yek ade perempuan2 yg cmni kt luar sana..? xde perasankah mereka..? atau memang sejak dilahirkan tanpa hatikah..??
Apakah agaknya difikiran mereka..?
oh..aku tidak mengerti.....

straight 2 the point la...cerita ini hanya sesuai dibaca oleh pelempuan2 yg sedang bercintan..yg sedang bermaggi xyah la baca..xde kena mengena pon... =p
sapa2 yang ada bf mesti otomatik ade prasaan cemburu kan..betol x..? ke aku sorg ja ada prasaan cmtu..?
Wat ever la..ada prasaan Cemburu bermakna aku ni masih lagi kategori manusia normal..
OK..aku normal..Alhamdullilah...

Bab cemburu ni baru bab 1..Bab yg ke2 disini ialah apabila bf anda ada kwn perempuan..apa prasaan anda?sudah tentu tidak kisah kan..normal la 2 lelaki ade kawan pmpuan..takkan la xleh kawan lansung pulak kotttt..Melampau la tu...QUEEN btol kalau camtu...

Tapi yg masalah kat sini kalau kawan perempuan tapi RAPAT...Diulang suara...RAPAT...
Kadang2 si perempuan 2 pulak lebih2 dari si GF nye..Adoii...perempuan2...
Mula2 berkomen koman dalam fb..OK fine...boleh diterima....pastu berhantar bermesej dalam telefon..
OK fine...mybe sebab asaimen or else or about discussion bagai or..or..
or..
or..
OR..........
haa...ni yg chek xmau dengaq ni...MENGATAL...ayoyoyo..banyak kes yg aku dengar camni...
si LELAKI...sudah lumrah memang tidak boleh digoda..goda goda akhirnya tergodam...auuchhhh..!!
*harap2 la My A tidak seperti itu..Amin...*

Itu kes kedua2 pihak...kalau kes yang paling aku hangin..aku..?? eh..silap..aku hangin mewakili perempuan2 diluar sana...dorg wakilkan aku untuk berbicara disini...Yang paling x suka kalau si lelaki dah bagitau dia ade gf tapi masih nak jgk gatal2..tolong la yek wahai perempaun...jagalah hati wanita2 diluar sana juga..andainya anda kawan rapat ngn bf dia pon dan andainya anda tidak ada hubungan apa2 skalipn, xperlu la lebih2 seolah2 anda pulak AWEK die...kadang2 kt fb, si perempuan ni yg memonopoli mengomen-ngomen smpkan si gf xde ruang pon nk selit komen die....Parah3x...dah terpampang kt sebelah tu 'in a relationship with'......tp x paham lagi ka...kalau dah si lelaki 2 dah gtau ade awek, xperlu la nak rapat2..
Ohhhhh....sangat mencik nengok...



TENGOK boleh, PEGANG..?? Jangannnnnnn....

Melainkan kalau si lelaki yg ade gf itu pon ade perasaan pada wanita itu...dua2 dh suka..Layannnnn jala....mungkin ada sebab si lelaki itu berkawan ngn si perempuan yg lain..
(walaupon lelaki itu kategori gatal..ahakk..!)

RELEX2..ape Emon emon ni..

dush3x...pang3x..Krooh3x...
Oh...rupenye2 aku bermimpi di tengahari...(*.*)zzzzzzzzzzzzzzzzzz


16 February 2011

Apabila lelaki kehilangan tulang rusuk..

Malam yang hening...
Tiba-tiba satu perasaan jiwa meresap2 dalam sanubariku..
tah dari mana datangnya aku pon xtau..
adakah ia datang tiba2 atau sememangnya aku memang jiwang..??
Oh...takkan kot....
(*.*)(*.*)..

Sedang relex2 sambil membelek mukabuku, ternampak satu link yang bertajuk
"APABILA LELAKI KEHILANGAN TULANG RUSUK"
Sangat merentap2 hati ingin membaca isi yang terkandung disebalik tajuk ini..
ohhhh..seyesly sangat terkedu membacanya...aku masih tak mengerti mengapa aku terkedu..
MENGAPAKAH..? MENGAPAKAH..??????

Sesiapa yang membacanya pasti akan suka..Ya..PASTI..!!!!

Ini adalah sorotan ceritanya...........................*Sedih2*

WANITA : Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI   : Kamu!!!
WANITA : Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI   : (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) 


Kamu, tulang rusukku..!!

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur,
Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang
rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi
merasakan sakit di hatinya…


Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk
sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan
masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi
membosankan.


Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan
cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai
menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA
lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak “Kamu tidak
cintakan saya lagi !!”.


LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga
berteriak “Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang
rusukku !!”





Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.




LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang
telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air
mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad
untuk berpisah. “Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi
Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing”.

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha
mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi
sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai.
LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.


Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di
hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana
banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah
dinding pembatas.






LELAKI   : Apa khabar?
WANITA: Baik… Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI  : Belum.
WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan
kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu
nombor telepon saya kan ? Tidak ada yang berubah. 



WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz “Selamat tinggal..”

Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang
korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan
kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah
kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia
patahkan.






Kita menempiaskan 99% kemarahan walau kepada orang yang paling kita cintai.
Dan akibatnya adalah penyesalan. Seringkali penyesalan itu datang
dikemudiannya, akibatnya setelah kita menyedari kesalahan kita, semua sudah
terlambat…

Kerana itu,  jagalah dan sayangilah orang yang dicintai dengan sepenuh
hati. Sebelum mengucapkan sesuatu berfikirlah dahulu, apakah kata-kata
yang kau ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai? Kira merasakan akan
menyakitinya, sebaiknya jangan pernah dilafazkan. Kerana semakin besar
risiko untuk kehilangan orang yang dicintai.

Jadi berfikirlah, apakah kata-kata yang akan dilafazkan sebanding dengan
akibat yang akan diterima?
 Nota Kaki Tangan
..Aku dijadikan dari tulang rusuk siapa..??



Sila2...isikan maklumat anda agar saya boleh melawat anda nanti..OK..=))

Isikan nama anda disini :
Email anda :
Link blog anda :
Entri apakah yang menarik minat anda : sukan
hiburan
fesyen
fotografi
isu semasa
cinta
gaya hidup

Click here to put a form like this on your site.

♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...