♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥

28 November 2010

aKiBaT CiTeR NGANGKUNG , aKu JaDi KaNGKuNG..:(

Ni pes time nengok citer antu kt panggung..
aduhai...Serik aku..citer nye x seram mn pon tp aku ni yg mmg dh dasar2 penakut amat berani sgt kan..so...Paham sndri lah..

Mari ikuti sinopsisnyeeee....

‘Ngangkung’ adalah satu perbuatan memuja nombor ekor dengan membawa ‘barang’ untuk dipuja oleh bomoh. Barang tersebut haruslah sesuatu yang susah untuk didapati seperti keris lama, syiling lama dan sebagainya. So bagi korang yang selalu pergi ngangkung, apa kata pergi tengok filem ni.. ambil iktibar sikit!…

Filem ngangkung mengisahkan Azim, seorang pemandu lori yang hidup sederhana di sebuah perkampungan pinggir bandar bersama isteri, Suri dan anak perempuannya. Azim mempunyai dua orang kawan baik iaitu Tasnim dan Wan. Tasnim dan Wan memang merupakan ‘kaki ekor’ d8an aktiviti mereka memang diketahui oleh isteri masing-masing.

Azim yang pada asalnya tidak pernah menghiraukan aktiviti rakan-rakannya akhirnya terpengaruh juga kerana desakan dan kesempitan hidup. Ditambah pula dengan kejayaan Tasnim mengubah gaya hidup setelah berjaya memenangi nombor ekor hasil ngangkung. Bermula dengan hanya untuk melihat, kian hari Azim semakin seronok mengikut Tasnim dan Wan walaupun secara senyap tanpa pengetahuan Suri.

Pelbagai cara dan berbagai jenis bomoh mereka jumpa demi mendapatkan nombor untuk mereka beli. Banyak kejadian seram dan lucu terjadi sepanjang mereka mengangkung. Perubahan ketara dalam hidup Azim berlaku apabila dia terlibat secara lebih serius sehingga mengabaikan keluarga akibat taksub untuk mendapatkan nombor ekor. Begitu juga dengan Tasnim dan Wan.

Sehingga satu hari berlaku kejadian yang benar-benar mengubah hidup mereka. Apakah kesudahan hidup mereka? Dan berjayakah mereka mendapatkan apa yang mereka hajati? Segalanya terjawab dalam 

“NGANGKUNG”



Tapi ape pon. seyes, citer ni sgt best dan happening walaweiiiii...Kekreatifan pengarah mmg terserlah..Cayalahhhh..

Nie Trailernye....


26 November 2010

!!..KiLLeR PaPeR 4 Me....NoT U...!!

 Pagi2 bute dh ngadap exam bende alah ni..


>>>>> GEOGRAFI MALAYSIA <<<<<


Tapi.. 
*
*
*
*
 
 Tkezut tgk soalan...Argghhhhh..ape aku bca x masokkk lansunggggg...!! Shit..!


 Mmg BLUR abis la Wa ckp Lu..




Tapi xpe..wt2 je muka hapy cmnie..
(dlm hati frust tonggeng2 tersungkur lg..)

24 November 2010

..JoM PiZZa JoM..eh2..KFC lah plak..

Mana yg lbh menarik minat anda..?

Pizza ke KFC..

^
^
^
^
^
 Menu plg latest nie..Nyum3..mcm Syiokkkkk jekkkkk..



Hidangan nie sesuaiiiiiiiii utk aku ngn die...
< Sayang2,nti kite g ekk.(pujuk ngade2)..>
@
@
@
@



 Namun....ini gak pilihan aku...
kwang3..

19 November 2010

PeMaiN BaDMiNToN OR HeRo KoRea...?? Mari berfikir..

Tajuk post yg agk SENGAL...!!! %$#&()*&*^$

Skrg ni Sukan ASEAN sdg berlangsung, sukan yg plg aku minati sudah tentu2 la BADMINTON..
tau x mksd BADMINTON tu..?

mari rapat mariiiii, nenek nk citer kt cucu2...

BAD + MIN + TON = BADMINTON..
ia ade 3 suku kata..suku kata BAD bmksud 'Terok'.. MIN bmksud 'purata', TON adalah sjenis nama org..
jd mksudnye adalah "TON ni ade perangai terok secara puratanya"

Arggghhh....ape aku merapu nieeee...*sengal gile org yg tulis ni*

camni la..sbnrnye aku suke tgk org men bdminton ni...<PROFESIONAL ONLY..!!>
dah lama suke tgk tp sejak tgk sukan ASEAN nie, aku agak tertarik ngn sorg pemain bdminton dr KOREA nie..aduhhhhhhhh...Sejuk mata memandang, Sejuk lagi bahu memikul...(nak sy pikulkan ke..??)

Kalau la ade slh sorg bdminton player Malaysia yg cmnie,,aduhhhhhhhh..........mau gilak aku..gilak bayanggg..

 Pemain bdminton KOREA...caye x..?


 Adussss...tgk Pic ni, aku mula terfikir, Btoi ka die ni pmain bdminton..? mcm hero filem korea je..


Alamak...!!! Macam Model plak...

Aku minat die atas dasar bdminton @ niat hati sudah tsasar jauh nie sbnrnye ekk..??
*
*
*
*
*
MASIH KELIRU #$%*(*&^%$
.
.
.
.:. sEkIAn .:.

18 November 2010

!!..HaRi RaYa AiDiLADHa YaNG MeNCeMaSKaN..!!!

SeRiuSs...
ni lah 1st time aku beraya dlm tkezut...
Pagi2 raya lagi aku sudah beraya kt umh nenek aku (sebelah abah) di Kangar..Bila hari berganjak hmpir tengahari, aku dan seluruh ahli kluarga aku p kg sebelah mak aku plak di Arau..(exceli,kami lbh rapat ngn keluarga sbelah mak) bila kami g tghari, sdg tntu2 kami akan berkampung disitu smp tgh malam..
TENGAH MALAM..?? yes....!!!.. nmpk sgt..bkn sgt je, mmg tersangat2 pilih bulu kasih right..??

cm besa la..kompom ramai giler kt umh sbelah mak aku ni..2 yg syok dtg cni..
< dlm loghat selatan, 'tok' adalah nenek, 'wan' adalah atok..ini pgilan disebelah utara no...>

Wan aku ni aku nmpk agak keletihan..aku sdh mklum yg die mmg sakit sejak 2 3 ari nie..namun, sakit tua normal jela..tapi..tibe2 sesuatu yg X normal blaku..
Wan aku tibe2 je semput yg agak terok..kbetulan msa 2 umah tok+wan ni dipenuhi pengunjung dr sanak saudara terdekat..kami smua mmg agak tkejut..!!!...

wan aku mnunjukkan semput yg luar biasa dan ini adalah ptanda serangan STROK..!!!
Ya Allah, aku mohon supaya X blaku ape2 yg x diingini msa 2..tp, kaki dan tgn nye dh kejang..
Sepupu aku tpksa col pihak hospital..dah la tgh raya, mmg tsgt lah ssh nk dpt hubungi mrk..arini kn cuti umum..

Namun, Alhamdullilah dpt dihubungi dan ambulance akhirnye smp...wan aku tpksa dibawa ke hospital dgn segera krn DARAH TINGGI yg dihidapi oleh wan aku tbe2 mnjadi tekanan yg rendah..

Tinggi >>>>> Rendah

uisshhhhhh...sgt bahaya bile jd cmni...wan aku tpksa dibw ke Wad kecemasan..die di periksa secara teliti..die akhirnye ditahan di Hospital..

Namun.......................

wan aku ni yg sememangnye amat tidak gemar dok kt hospital ni minta nk balik..nk xnk, doktor tpksa benarkn..itu pon krn keadaan nya yg dh stabil..(ALHAMDULLILAH)..
Balik ja umah, umah tok+wan aku dipenuhi sanak sedara yg senantiasa mngmbil berat..
Wan aku dpt bckp sperti biasa..aku sbnrnye sedih keadaan dia cmtu tp...x dtnjukkan kpd umum..

Walau apa pon, aku sgt bsyukur pd ALLAH S.W.T krn masih diberi peluang utk bsama wan aku walaupon keadaan pada mulanya sangat kritikal dan mencemaskan..
Mudah2an Keluarga kami dijauhi drp musibah2 atau penyakit yg kritikal..Amin..

Posing dlm keadaan mencemaskan..???


Ohhh..TiDaK..!!!
Ini adalah pic sblum detik2 mencemaskan itu blaku...


Ape2 POn....

SeLaMaT MeNYaMBuT HaRi RaYa AiDiLADHa KePaDA UmaT IsLaM SeLuRuH DuNia...

16 November 2010

..Selamat Hari Raya AidilAdha..

Selamat hari raya AidilAdha buat kawan
dan org2 yg ku sayangi..

09 November 2010

..BaNJiR @ BaH..??

Al kisah...bermulalah sebuah cerita tentang banjir..nie bukan nye citer yg dtgnye dr org lain tp ni dtgnye dr aku sndri.
Aku smp kt bumi Perlis ni pada 1/11/2010 pda pukul 12.20pagi..(skema x ayat aku)..
Masa aku smp 2,aku disambut dgn hujan yg turun renyai2..xpala..dipendekkan cerita...Keesokan harinya(tarikhnya masih 1/11/2010) aku nk p UUM..ade sorg mbe aku ajak p konvo kakak angkt die..aku ni yg br ja celik mata pagi 2 terus nk kuar..<anak yg baik kan> ..sepanjang pjalanan nk p UUM tu mcm2 la dugaan..msa 2 kt kedah bah banjir dh mula..jln myk yg dh ditutup tp disebabkn kedegilan kami ni, nk p jugak...so..p la dgn basah2 tu..nsb bek dlm UUM x banjir lg...
Ok..settle bab nk p UUM..tang nk blk dr UUM ni lg dashyat..msa 2 nset mbe2 aku smua dh berbunyik2...2 menandakan mak ayah depa tepon suh blk la..suh blk bkn sbb kena mrh tp.........Air bah dah naik...!!!!
                                                     tapi............................
pjalanan yg slalunye amik masa 30 minit ja jd 2 jam..dasyhat giler ahh...aku isau ja tkndas tgh jln...alhamdullilah...smp jgk kt umah...sblm 2, smpt lg beli megi goreng segera..
bhg ARAU dh tenggelam tp KANGAR msh ok...so...mlm 2 dpt tidoq ngn tenang lg..esoknye family aku msh teragak2 bnjir ni naik ke x kws kgr..tp bjaga2 jgk la...
tepat pkul 4.15(waktu Malaysia)...air naikkkkkkkkkk...
penat dehhh.....angkat brg2 naik tingkt atas..nsb bek umh 2 tingkat..tp....x ckup nafas aku nk angkt brg2 umah...dh la byk...air bnjir lak naik secara tibe2..adoiiiiiiiii...<sediakan payung sebelum hujan Ok>
Dipendekkn citer...tgk la gmbr2 ku spnjg musim banjir...smua ni pengalaman...
                 !
                 !
                 !
                  !

 <permulaan banjir> aku ngn adik bongsu ku..
.
.
.
.
.

 Basikal bdk debab(adik aku) makin tenggelam
.
.
.
.
.
tgk langit mendung...Takottt..!!
.
.
.
.
 Sepupu aku dtg utk memeriahkn majlis main banjir
.
.
.
.
.
 Hari ke 2..Basikal dh tgelam ponnnn..
.
.
.
.
.

 Yehaa...!! Bantuan bnjir dtg....org2 kt atas 2 mcm dok tpi pntai lak ekk..
.
.
.
.
.
 Family ku...Giler2 Remaja seyhhh..
.
.
.
.
.

>>>>>>>>>>>>>>> Akulah model biskut cap Ping Pong >>>>>>>>>>>>>>>





Sila2...isikan maklumat anda agar saya boleh melawat anda nanti..OK..=))

Isikan nama anda disini :
Email anda :
Link blog anda :
Entri apakah yang menarik minat anda : sukan
hiburan
fesyen
fotografi
isu semasa
cinta
gaya hidup

Click here to put a form like this on your site.

♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...