♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥


09 November 2010

..BaNJiR @ BaH..??

Al kisah...bermulalah sebuah cerita tentang banjir..nie bukan nye citer yg dtgnye dr org lain tp ni dtgnye dr aku sndri.
Aku smp kt bumi Perlis ni pada 1/11/2010 pda pukul 12.20pagi..(skema x ayat aku)..
Masa aku smp 2,aku disambut dgn hujan yg turun renyai2..xpala..dipendekkan cerita...Keesokan harinya(tarikhnya masih 1/11/2010) aku nk p UUM..ade sorg mbe aku ajak p konvo kakak angkt die..aku ni yg br ja celik mata pagi 2 terus nk kuar..<anak yg baik kan> ..sepanjang pjalanan nk p UUM tu mcm2 la dugaan..msa 2 kt kedah bah banjir dh mula..jln myk yg dh ditutup tp disebabkn kedegilan kami ni, nk p jugak...so..p la dgn basah2 tu..nsb bek dlm UUM x banjir lg...
Ok..settle bab nk p UUM..tang nk blk dr UUM ni lg dashyat..msa 2 nset mbe2 aku smua dh berbunyik2...2 menandakan mak ayah depa tepon suh blk la..suh blk bkn sbb kena mrh tp.........Air bah dah naik...!!!!
                                                     tapi............................
pjalanan yg slalunye amik masa 30 minit ja jd 2 jam..dasyhat giler ahh...aku isau ja tkndas tgh jln...alhamdullilah...smp jgk kt umah...sblm 2, smpt lg beli megi goreng segera..
bhg ARAU dh tenggelam tp KANGAR msh ok...so...mlm 2 dpt tidoq ngn tenang lg..esoknye family aku msh teragak2 bnjir ni naik ke x kws kgr..tp bjaga2 jgk la...
tepat pkul 4.15(waktu Malaysia)...air naikkkkkkkkkk...
penat dehhh.....angkat brg2 naik tingkt atas..nsb bek umh 2 tingkat..tp....x ckup nafas aku nk angkt brg2 umah...dh la byk...air bnjir lak naik secara tibe2..adoiiiiiiiii...<sediakan payung sebelum hujan Ok>
Dipendekkn citer...tgk la gmbr2 ku spnjg musim banjir...smua ni pengalaman...
                 !
                 !
                 !
                  !

 <permulaan banjir> aku ngn adik bongsu ku..
.
.
.
.
.

 Basikal bdk debab(adik aku) makin tenggelam
.
.
.
.
.
tgk langit mendung...Takottt..!!
.
.
.
.
 Sepupu aku dtg utk memeriahkn majlis main banjir
.
.
.
.
.
 Hari ke 2..Basikal dh tgelam ponnnn..
.
.
.
.
.

 Yehaa...!! Bantuan bnjir dtg....org2 kt atas 2 mcm dok tpi pntai lak ekk..
.
.
.
.
.
 Family ku...Giler2 Remaja seyhhh..
.
.
.
.
.

>>>>>>>>>>>>>>> Akulah model biskut cap Ping Pong >>>>>>>>>>>>>>>


No comments:





Sila2...isikan maklumat anda agar saya boleh melawat anda nanti..OK..=))

Isikan nama anda disini :
Email anda :
Link blog anda :
Entri apakah yang menarik minat anda : sukan
hiburan
fesyen
fotografi
isu semasa
cinta
gaya hidup

Click here to put a form like this on your site.

♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...