♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥

25 November 2012

Mariam Kg Putat

Dengar macam pelik
but
Nice......

Ekceli..ni sebenarnya drama tv3 yg baru ja ditonton oleh saya..
kenapa nk post pasal drama ek? 
tu laaa..x pernah2 tulis entri pasal drama2 ni tp tibe2 malam ni nk menaip bagai...

Bukan ape..cerita ni dibintangi oleh pelakon yg sgt2 saya suka..AIMAN HAKIM tuuu...and..and..and
the famous bloggerrrrrr Hanis Zalikha..so pretttttyyyy...



Dah lama jugak x nengok citer2 melayu yg lawak2 ni...so bile dh tau pelakonnye sape, mmg tnggu depan tv smp abis la...alang2 dh gelak..gelak jala golek2 kan...

Kisah ni ala2 CINDERELLA gituuu...tp versi melayu lah kan...orait wat.. :)

mula2 tengok tajuk, dalam kepala terfikir..PUTAT???  wat is this? 
mmg x pernah dengar la PUTAT tu ape...so...mula la nk tanye2 mak...
bleh plak mak kata "Laaa...putat pon taktau ka..???"
Adoi...terkena aku...dushhh~!!!!


Buah Putat


Meh nk citer cket pasal pokok putat.
Pokok Putat amat terkenal di negeri-negeri sebelah utara seperti Kedah, Perlis dan Perak. Pokok Putat yang berbuah sepanjang tahun dicari buahnya yang muda dan pucuknya sebagai ulam.

Kebanyakan pokok yang pucuknya boleh dibuat ulam, adalah baik untuk kesihatan kulit, melancarkan darah dan memberi banyak manfaat kepada golongan wanita. Walaupun begitu, hanya mereka yang sudah biasa memakannya sahaja yang tahu khasiatnya. Putat adalah herba yang sesuai diamalkan untuk awet muda.


OK dah...cukup penerangan ttg buah putat..hahahh

Nak tido mimpi AIMAN HAKIM

 C u again..................

No comments:




Sila2...isikan maklumat anda agar saya boleh melawat anda nanti..OK..=))

Isikan nama anda disini :
Email anda :
Link blog anda :
Entri apakah yang menarik minat anda : sukan
hiburan
fesyen
fotografi
isu semasa
cinta
gaya hidup

Click here to put a form like this on your site.

♥ ♥♥ ♥♥ ♥ CLiCk HeRe ♥ ♥♥ ♥♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...